21 Kasım 2011 Pazartesi

Mantar kesif atolyeleri ve cesitleri

Aman dikkat bu mantarlarin tabakta sergilenmesi onlarin yenebilecegi anlamina gelmiyor, sadece siniflandirirken birbirinden ayirmak icin tabaklara konmustur. Bazi olumcul zehirli mantarlarin panzehiri yoktur ve sadece bir tanesinin bile tuketilmesi olume yol acar.  Bu post sadece mantarlari gozlemlemeyi, kesfetmeyi ve fotograflamayi tutkuyla sevdigim icin cekilmis ve sizinle paylasilmistir.
Aman dikkat!!!!!
































11 yorum:

sare dedi ki...

Bestecim, bu kadar özenle hazırlanmış "mantar" yayınınızı görünce daha dün bir dostumuzun evinde yediğimiz mantar paçasından bahsetmeden olmaz dedim. Mantar, Toroslardan gelmiş, yükseklik 1500m üzeri. Elime resimleme fırsatı geçerse göndermeye çalışırım.
Dolabımda da istiridye mantarı(kültür tabii ki)sotelenecek.
Sevgilerimle, mutlu bir hafta diliyorum.

Sütüme, Sarelleme Karışma dedi ki...

Çok istiyorum ben de ama Türkiye'de sadece Ankara çevresinde mikologlar ile keşif gezisi olduğunu duydum. İyi organize olmak gerek mevsimi gelirken. Alice Harika diyarı misali mantarlar:)

burcu dedi ki...

uff, bunlarla bir mantarli bol maydanozlu risotta ne guzel olurdu simdi! Acikmisim galiba :)

beste dedi ki...

Sare h-Mantarinizin fotografini sabirsizlikla bekliyorum. Ben 1300m yukseklikte cam ormanini taramama ragmen pek mantar bulamadim o yuzden cok merak ettim hangi tur oldugunu:) Afiyet seker olsun kultur mantari olsun ama zehirleme riski olmasin cok lezzetli bir mantar turudur istiridye:)

SSK-Bende kendimi o dunyada hissediyorum be bitki be hayvan ucuncu turle yakinlasmalar. istanbul'da Jilber Bey duzenliyor mantar turlari bildigim kadariyla belki ondan faydalanabilirsiniz:) selamlar

b-Aman diyeyim iclerinde zehirli mantarlarda var bakma sen onlarin tabakta olduguna! sadece teshis amacli tabaklara konuldu!! Bende mantarli rizotto'ya bayilirim ama bildik tanidik mantarlarla ve pazarda satilanlarla;)

Asortik Krep dedi ki...

Ben yazacaktım Jilber'in mantar turlarını ama sen yazmışsın zaten.
Birde bizim kuzugöbeği mantar festivalimize gelsen çok beğeneceksin diye düşünüyorum hala :))
Bu arada üzümlüdeki arkadaşım bu festivalin kurucularından Ayşe hanım,(dikencik evlerinin sahibi) çok güzel mantar çorbası yapıyor ki tatman lazım...

beste dedi ki...

AK-Gecen sene gelemedim okul vardi o kadar cok istiyorum ki gelebilmeyi nisan basi gibi degil mi? Dur bakalim bu sene ayaralayabilirsem mutlaka gelecegim. Tam tarihleri belli mi?

Asortik Krep dedi ki...

Daha belli olmadı, olduğu gibi haber veririm..Çok seveceğine eminim hatta seni Fethiye'li yapabiliriz bence :)

Süt Dilimi dedi ki...

Bu kadar mantar çeşidini bugüne değin bir arada görmemiştim; son derece muhteşem bir mantar güzellemesi olmuş. Ellerine sağlık Beste. Sevgiler.

Berceste dedi ki...

Jilber bey, mantarlari koku ile cikartmayin, kokunu birakin, kesin der! Ilk soyledigi seylerdendir. Bu fotograftakilerin cogu oldugu gibi cikartilmis, bir kismi toprakli, bir kismi topraksiz, neden diye merak ettim.

Jilber bey, bir tur firmasi ile birlikte farkli yerlere gidiyor. En son Igneada civarina gittiler. Googlegroups altinda Mantar Dostu grubuna uye olanlar hem tur bilgilerini ogrenebilir, hem de bol bol mantar fotografi gorup, Jilber beyin tanimlamalarini izleyebilirler. Yakinda kitabi da cikacak!

Bu arada mantar zehirlenmelerinin bazilarinda etkinin hemen gorulmedigini, olum olaylari ile 3 ay sonra bile karsilasilabildigini soylemek lazim.

Bazi fotograflarda isimler rahat okunmuyor, fotograflarin altina isimlerini de yazmak mumkun mudur?

pelinpembesi dedi ki...

ne kadar bilgilendirici ve zevkli bir post. bunları keşfetme turları da bir o kadar zevkli olsa gerek..

Narince dedi ki...

Hem ne zevklidir mantar toplamak, annemi de yanına al, o çok buluyor:))